Marknadsföring av skogsprodukter – med miljömässigheten som argument

Ett syfte med detta examensarbete är att undersöka konsumenternas inställning till det svenska skogsbruket ur miljöhänseende, och hur det påverkar deras val och agerande i köpsituationen.
I dag ligger skogsnäringen efter många andra näringar när det gäller marknadsföring och kundkontakt. Samtidigt har den svenska skogsnäringen stora fördelar både genom en effektiv produktion och också ett långt framskridet miljötänkande. Detta miljötänkande har lett till att många konsumenter, både i Sverige och utomlands, är positivt inställda till det svenska skogsbruket och dess produkter.
Nr 10-2003
Publicerad 2003-01-01 00:50
Läs mer
Kommentarer
Det finns ännu inga kommentarer på denna sida. Var först med att ge en kommmenter.
Kommentera
Skicka in
Kommentarer granskas innan publicering
Tack för din kommentar!
Vi granskar och publicerar din kommentar så snart som möjligt.
Vi granskar och publicerar din kommentar så snart som möjligt.
Tyvärr lyckades vi inte spara din kommentar. Var god bekräfta att du inte är en robot!
Författare

Martin Forsén
Examensarbete i Företagsekonomi SLU