logga
Fördjupade relationer och strukturerad återkoppling mellan tjänstemän och entreprenörer ger bättre utveckling, för alla.

Här är fem steg för ett bättre samarbete för att öka avverkningskedjans effektivitet, lönsamhet – och arbetsglädje!

1. Ökad insikt

Öppenhet, nyfikenhet, vilja till insikt om sammanhang, för att tillsammans förmå kakan att växa.

2. Tydligt uppdrag

Var och en ska vara klar över uppdraget och sin del i det.

3. Systematisk återkoppling

Utvärdering och återkoppling riktas systematiskt mot utfört arbete.

4. Utföraren är experten

Utföraren är experten – tar ansvar för att utvärdera sitt eget resultat i förhållande till uppsatta mål/kriterier. Omvänt är distriktschefen experten i distriktets utförda arbete.

5. Individens utveckling i fokus

Utvärdering och återkoppling (från beställare/ chef eller kollegor) ges med omtanke och med individens/ gruppens utveckling i fokus.

Artikeln publicerades första gången i Vision 1-2015.

Nr 49-2015    Publicerad 2015-04-03 00:01

Kommentarer
Det finns ännu inga kommentarer på denna sida. Var först med att ge en kommmenter.
Kommentera
Skicka in
Kommentarer granskas innan publicering
Tack för din kommentar!
Vi granskar och publicerar din kommentar så snart som möjligt.
Tyvärr lyckades vi inte spara din kommentar. Var god bekräfta att du inte är en robot!